28 Ağustos 2016 Pazar

Yurtta Hayatta Kalmanın Yolları: 101

Selam herkese. Bugün neler yazsam diye düşünüp dururken bu araların gözde konusundan bahsetmek istedim. “Üniversite hazırlığı”
Zaten Neptün, Limon ve Jölen’in valiz hazırlığında bu listeyi onlara defalarca kez yaptım sanırım. Her şeyi detaylıca düşündüm ve böyle bir şey çıktı ortaya.
Üniversite alışverişinin temeliyle başlayacağım listeye,

-VALİZ

Ben gittiğimde 2 boy büyük valizle gitmiştim ama siz 1 adet büyük 1 adette orta boy alırsanız işinizi görecektir. Şu plastik şeylerin görünüşüne aldanıp almayın sakın, ben aldım çok da para vermiştim. İlk gidişte merdivene çarptım kırıldı bir daha da kullanamadım. Ee kolay değil, o valizler ne merdivenler inip çıkacak.





-CÜZDAN

Bol gözü olan bir cüzdan alın. Okul kartı, yurt kartı, banka kartı vb. şeyleriniz artacak onları rahatça koyabileceğiniz kullanışlı bir şey olsun.

-İÇ ÇAMAŞIRI, ÇORAP

Temel ihtiyaçlardan bir diğeridir, alın arkadaşlar bol bol alın. Öyle her zaman çamaşır yıkayamıyorsunuz, (yurtta kalanlar için tabii bu) aynı nedenden dolayı bol bol çorap da alın en büyük ihtiyaç bunlar.


-TERLİK

Yurtlarda ev konforu olmadığı için genelde halı olmuyor yani 
merhaba terlikli hayat.

-PİJAMA

3 çift pijamanız olsun, sadece yatarken giyerseniz 10 gün gider, ayda bir de yıkarsanız 1 ay götürür sizi.


-GİYSİLER


Okula gittiğiniz dönemde genelde akşamları serin olur öğlenleri sıcak olur, ilk gidiş de birkaç kısa kollu ve sonbaharlık giysiler alın yanınıza. Okul açıldıktan 1-2 hafta sonra havalar soğumaya başlar. Ona göre doldurun işte valizi.

-UYKU GÖZLÜĞÜ

Eğer uyurken sizi ışık rahatsız ediyorsa alın mutlaka. Yurt odasında ışıksız ortam bulmak zor olabiliyor. Benim gibi sabahlara kadar bilgisayar başında oturan bir oda arkadaşınızda varsa hele, kesin alın.

-DİKİŞ MALZEMELERİ

Artık yanınızda anneniz yok, ee sökükleri dikmek size kalıyor. Küçük bir dikiş kutusu yapın kendinize, sık kullanılan renklerden ipler koyun birkaç da farklı boyda iğne koyun ya da üniversiteye gidenler için minik kutular oluyor her renkten ip olan iğneler olan küçük bir kutu.

-ÖZEL İHTİYAÇLAR

Tırnak makası, tarak, diş macunu, diş fırçası, jilet, lif,  epilasyon aleti neden epilasyon aleti dedim çünkü yurt odasında ağda falan kullanması zor oluyor en pratik yöntem bu kesinlikle. Islak mendil, tuvalet kağıdı, sıvı sabun, deodorant, roll-on, kolonya, şampuan ve duş jeli. Bunları gittiğiniz yerden marketten alırsınız, ilk gün evinizden oralara taşımaya gerek yok hiç. Ama gider gitmez yurtta duş almak isterseniz market bulmaya çıkmadan önce, anneniz küçük bir kutuya şampuan ve duş jeli koysun gidince rahat edin. Bir büyük ve birkaç tane küçük havlu alın yanınıza ben küçüklerden bol alıp odanın  her yerine koymuştum rahat oluyor. Yapışkan tekli askılar oluyor onlardan alın havluları asarsınız.  Eğer yurtta kalacaksanız bornoz alın banyosu odada olmayan yurtlar için oldukça rahat oluyor.

-ODANIN TEMEL İHTİYAÇLARI

Bunlar aslında biraz yurttan yurda değişiyor, ben yazayım yurdunuzda olanları almazsınız. Nevresim takımıyla başlayacağım, genelde her yurtta veriyorlar ve bazılarında kendi getirdiğinizi kullanmak yasak oluyor. Yurtla görüşüp bunu ona göre alırsınız. Ama her türlü yastık kılıfı alın bir tane, nevresim değiştirme süresine göre kullanırsınız. Kanguru diye bir şey var, benim pek ihtiyacım olmadı ama dolabında çok bölme olmayanlar için çok kullanışlı. Yine yurt şartlarına göre bunu da alırsınız. Hurç almıştım ben kışın yazlık eşyalarımı ona koyup kaldırmıştım sizde alabilirsiniz. Benim yurdumda ütü ve saç kurutma makinesi yoktu onu almıştım gene o da yurdunuzun şartlarına kalmış. Asma kilit  ve zincir alın. Ben almadım, ilk gün sokak sokak aradım bide üstüne kazıklandım. Siz yanınıza alın, hırsızlık olayları olabiliyor. Askı yazacağım buraya, gittiğiniz yerden alırsınız ama çantaya bir kaç tane atın ilk gün kullanırsınız. Üçlü priz alın ee herkescikler akıllı telefon, tablet, bilgisayar, taşınabilir şarj cihazı falan takıyor priz kalmayabiliyor atın çantaya siz.

Ayy yorulduk biraz mola verelim listeye. Ben geçen sene heyecanlı heyecanlı hazırlıyordum valizi. Çıkarıp çıkarıp bakıyordum neler aldım diye. Evde artık misafir gözüyle bakılıyorsunuz. Börekler,  çörekler, kekler… En güzel zamanlar bunlar herkes pır dönüyor etrafınızda. Al kızım, oğlum harcarsın diye verilen harçlıkları da hiiç geri çevirmeyin. Lazım olacak, üniversite de öğrencisiniz hiç paranız olmaz sizin.

Haydi listeye devam ediyoruz. Liste biraz kabarık sıkılmış olabilirsiniz, anlıyorum sizi ama taşınmak kolay değil hiçbir detayı atlamamak gerekiyor.

-ODANIZDA OLUŞTURACAĞINIZ MİNİK MUTFAK İÇİN

Çatal, bıçak, yemek kaşığı, çay kaşığı, kupa  (büyük bir kupa olsun sınav dönemleri en yakın arkadaşınız olacak), bir tane tabak, minik bir kettle. Bunlarla küçük mutfağınız artık hazır.

-KIRTASİYE İHTİYAÇLARI 


Kalem, silgi, kalem tıraş, makas (yurt odasında da çok kullanılıyor) , minik bir defter (ilk hafta için not tutarsınız) ilk zaman için bunlar yeterli sonra ihtiyaca göre alırsınız kırtasiye eşyalarını.

-ERZAK 

Birde ilk gün giderken anneniz size börek falan yapsın. Yurtta ilk gün yiyecek bir şey bulması da sorun olabiliyor annenizin yaptıklarından yersiniz gidince. Unutmadan yurt odasında muhafaza edilebilecek yiyecekler koyun valize yurt hayatında çok ihtiyaç oluyor. (Bizim odanın kurtarıcısı annemizin yaptığı acı sos falan oldu) 

-MİNİK ECZA ÇANTASI

Sürekli kullandığınız ilaçlar varsa onları koyun. Ağrı kesici, antibiyotik, bulantı hapı, grip hapı, yara bandı bunlardan koyun minik ecza çantanıza.
İhtiyacınız olacak olan-en azından benim çok işime yaramış olan- temel şeyler bunlardı. Umarım bu zorlu günlerde size bir yardımı dokunur. Her şeyi bir kenara bırakırsak, kısa süreli tecrübeme dayanarak şunu söyleyebilirim ki, bu güzel yılların tadını çıkarın. Sonra bu günleri arayacağımızdan adım kadar eminim.
Aeglos

1 yorum: