12 Eylül 2016 Pazartesi

Üniversitenin İlk Günü İçin Tavsiyeler



Merhaba arkadaşlar ! Bugün sizlere okulların da açılması yaklaşmışken üniversitenin ilk günü ile ilgili tavsiyeler içeren bir yazı yazayım dedim. Aslında hafızamın oldukça zayıf olduğu şu günlerde ilk günü hatırlamakta biraz zorlandım ama fotoğraflar bu işi kurtardı. 





Kafalardaki soru işaretleriyle başlayalım. Ne giymeliyim? Ne götürmeliyim? Sınıfı nasıl bulacağım? gibi  'okulun ilk günü' temalı birçok soru kafamızı kurcalıyor. Peki ne giymeliyiz? İlk günkü gözlemlerimden yola çıkarak yazacağım bunu. Özellikle üniversiteye gidiyorsunuz rahat bir spor ayakkabı giymenizi tavsiye ederim genelde nerede yokuş var oraya üniversite kuralım demişler çünkü. Bu yokuşları çıkarken ayaklarınız sizi yarı yolda bırakmasın. Ve tabii ilk gün oradan oraya koşturmanız gerekebilir sınıf bulma, öğrenci işleriyle işleriniz gibi nedenlerden dolayı bu yüzden spor rahat bir şeyler giymeyi tercih edin. İlk gün okula giderken yanınıza minik bir not defteri bir de kalem almanız yeterli olur, aslında bunlara gerek bile kalmıyor akıllı telefonlar yetiyor ama okul açılıyor artık yazmayı unuttuysak bir hatırlayalım. Ve en çok sorulan soru, sınıfı nasıl bulacağım? Okulların her yanı fakülteleri gösteren tabelalar dolu onları takip edin. Ve insanlara fakültenizi sormaktan çekinmeyin. Zaten kimse sizin yeni başladığınızı bilmiyor, öyle lise gibi değil, kimse kimseyi tanımaz yani, nüfus oldukça kalabalık üniversitelerde bu yüzden bu konuda da çekinceniz olmasın. Fakülteyi bulduktan sonra içinde sınıfları bulmak daha kolay tabelaları takip ede ede bulursunuz. Ama bakın mutlaka sorun, bir arkadaşım sırf bu yüzden ilk 2 gün derse gelemedi.





 İlk gün için size vereceğim en büyük tavsiyelerden biri de okula gitmeniz olur. İlk gün kimin yanına oturursanız onunla arkadaş oluyorsunuz tabii kesin böyle oluyor diye bir şey yok ama yüzdelik oranları oldukça fazla. Sınıfta gruplaşmalarda ilk hafta oluyor bu yüzden ilk hafta okula gitmeye özen gösterin.








Bazı okullar oldukça büyük oluyor yani benim okulum büyük olduğu için ringleri vardı fakültelere giden ama gidip onun için ayrı bir kart almak gerekiyordu. O yüzden ilk gün kartınız yokken ringe binip sizin yerinize kart basması için birinden rica edebilirsiniz. Ya da kart gerekmiyorsa direkt o araçlarla fakülteye gidebilirsiniz. Eğer etrafta öyle araçlar yoksa ve yokuş da çıkılacak gibi değilse otostop çekebilirsiniz. Ne de olsa duracak insanlar, okuldaki öğretim görevlileri ya da sizin gibi öğrenciler oluyor. Bu konuda çekinmeyin.



İlk günlerde hocalarla olsun öğrenci işleriyle olsun ters düşmeyin. İlerde çok işiniz düşecek o insanlara ve taktılar mı tam takarlar. İyi geçinmeye çalışın bu sayede işiniz düştüğünde rahat edersiniz.


İlk gün genelde okulun aktif topluluklarının tanıtım stantları olur. Hepsine gidin, sorun, ilginizi çekenlere kayıt olun. ‘Ya boş ver ne işimiz var sonra bakarız, sonra üye oluruz’ diyen arkadaşlarınızı dinlemeyin. Ben ilk gün gidip 3 topluluğa üye oldum hepsi birbirinden eğlenceli. Bu kulüpleri bölümüme göre de seçmedim, okuldaki aktifliklerine bakarak tercih ettim, hatta aktif olarak çalıştığım kulüp en aktif iş ve kariyer kulübü olan KVK. Orada çok farklı insanlar tanıdım ve birçok konuda kendimi geliştirdim. 


Diyeceğim şudur ki bölümüme uygun olsun diye de düşünmeyin kulüpte tek öğretmenlik okuyan kişiyim ama orada olmaktan mutluyum.       
Hatta bunlarda yetmiyor bana birkaç tanesine üye olamadım diye hala içimde ukde kaldılar sene başlasın onlara da üye olacağım.  Yani kısaca üniversiteye gelip boş geçirmeyin, aktif olun etkinliklerde. Hem farklı ortamlara girmiş hem de farklı fakültelerde insanlarla tanışıp arkadaş olursunuz. Kendinizi geliştirmek istediğiniz bir alana da yönelebilirsiniz ben bu konuda fotoğrafçılık kulübünü tercih ettim kendimi bu yönde geliştirmek için. Siz de gidin ve okulunuzdaki toplulukları keşfedin.

Bunlar benim size ilk gün için verebileceğim tavsiyeler. Okul başladığında üniversite hayatı için de tavsiye içeren bir yazı yazacağım. Umarım sizlere yardımcı olur. İlk gün tüm aksilikler sizden uzak olsun. En baştan rezil olacağınız durumlara düşmeyin. Ben birazcık düştüm, yazım biterken bu rezil anımı da sizlerle paylaşacağım. Okulun ilk günü sınıfa yeni girdim ve tam bir yere otururken sandalyeden düştüm. Allah’tan en arka sıradaydım da kimseler görmeden toparladım durumu, yani oturacağınız sandalyeye dikkat edin. İlk gün hepinize bol şans! Görüşmek üzere.


Aeglos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder