31 Ağustos 2016 Çarşamba

Reading slump nedir, ne değildir?

Merhabalar! Bugün sizlerle her kitap kurdunun korkulu rüyası reading slumpı konuşacağız. 

1. Reading slump nedir?

Reading slumpın tam bir çevirisi olmamakla birlikte anlamı kitap okuyamama durumudur. Sözlü bir şekilde ifade edilmese de herkesin aşina olduğu bir şeydir aslında. Hani o büyük bir merakla satın alıp rafınıza özenle yerleştirdiğinizi kitabı bile okumaya eliniz gitmez, okumaya başlasanız bile bir türlü dikkatinizi veremezsiniz, iki sayfa sonra sıkılıp bırakırsınız ya, işte o durum reading slumpdır.
Bazen birkaç gün içinde kaybolup giderken, bazen aylarca sizinle kalıp hayatınızı kabusa çevirebilir. 

2. Neden reading slump'a gireriz?

Bu elbette çok kişisel bir soru. O süreçte yaşadığınız olumsuz olaylar, okuduğunuz kötü bir kitap, uzun süre kitap okumamış olmanız-ki bu aslında okuma alışkanlığını kaybetmek oluyor ama rs kategorisine de alınabilir bence- reading slumpa girmenize sebep olmuş olabilir.
Bu durumdan korunmak için benim kişisel tavsiyem okumakta zorlandığınız bir kitabı bitirmek için kendinizi zorlamamanız. Bırakın bir kenara, başka bir şeye geçin. Elbet bir zaman gelecektir o kitabı da okuyabilecek durumda olacağınız.


3. Reading slumptan nasıl kurtuluruz?

Öncelikle kendinize birkaç gün mola verin. Yapmaktan hoşlandığınız diğer şeyleri yapın. Gezin tozun eğlenin. Sonuçta kitap okumak keyif almak için yapılan bir şey. Kendinize acı çektirmenize gerek yok. Fakat bir haftanın sonunda hala kendinizi kitap okumaya hazır hissetmiyorsanız orada bir sıkıntı var demektir. Hayatınızda olan biten olumsuz bir olaydan dolayıysa geçmesini beklemekten başka çareniz yok ama durduk yere reading slumpa girmişseniz yapabileceğiniz birkaç şey var.

Bu konuda en büyük tavsiyem seçeceğiniz kitabın ince olması. Almadan önce güvendiğiniz kaynaklardan akıcılığı hakkında bilgi almanız çok faydalı olacaktır. Kısa, akıcı bir kitap sonrası kendinizi daha mutlu hissedeceksiniz. Bir kitabı bitirmiş olmanın verdiği rahatlama ile okuyacağınız diğer kitaplara daha çabuk kaptıracaksınız kendinizi.

Diğer tavsiyem ise daha önceden severek okumuş olduğunuz-yine tercihen kısa- bir kitabı yeniden okumak. Bu bende en çok işe yarayan yöntem.

Çevremde insanların genelde tercih ettiği yöntem ise çizgi roman okumak. Yazıdan çok çizim bulundurması sizi okumaya teşvik edebilir. Bana kalırsa oldukça mantıklı bir yöntem, işe yaradığını da defalarca çevremde gördüm.

4. Bu dönemi çabucak atlatmanıza yardım edeceğini düşündüğüm kitaplar:






Çizgi roman konusunda çok yeniyim ve öyle istediğim kadar atıp tutacak bir bilgi birikimim yok. Fakat ben şahsen karakterlerin temel özelliklerini bilerek Injustice: Gods Among Us'ı rahatça okudum ve gerçekten çok keyif aldım. Size de tavsiye ediyorum.








Klasik okumaktan hoşlanıyorsanız muhtemelen bu kitabı okumuşsunuzdur, fakat olur ya okumadıysanız aşırı akıcı olan klasiklerden biridir Fareler ve İnsanlar. Hemen kurgusuna dalarsınız ne oluyor derken bir bakarsınız kitap biter. Zaten 120-130 sayfa bir şey. Kolayca okuyabilirsiniz.








Distopya sevenlere önerimdir Kurucunun Kızı. Çok aman aman ağır mesajlar içermeyen, hızlıca okunabilecek ne zaman başlayıp ne zaman bitirdiğinizi anlayamayacağınız bir kitap. Ben sınava hazırlandığım dönemde bile gün içinde başlayıp akşama bitirmiştim. Olaylar o kadar hızlı ilerliyor ki elinizden bırakasınız gelmiyor. Bir serinin ilk kitabı bu arada. Sanırsam ikinci kitabı çıktı fakat ben henüz edinemedim.






Meleğin Düşüşü, adından da belli olacağı üzere fantastik öge olarak melekleri konu edinmiş bir kitap serisinin ilk kitabı. Melekler benim okumaktan en çok zevk aldığım türlerden biridir ve fikrimce okuduğum en kaliteli ikinci melek kitabıdır. Burada en sevdiğim seriyi paylaşsam daha doğru olabilirdi ama o biraz daha ağır olan, kanımca okunması gereken fakat reading slump için size pek faydası dokunmayacak bir seri.







İnception filmini izlememiş kimse kalmamıştır diye tahmin ediyorum. Eğer o filmi sevdiyseniz bu kitabı da seveceksiniz. Olayların merkezinde bulunan karakterler yaşça küçük olduğu için kitabın anlatımı oldukça hafif. Hatta çoğu kişi için bu ne ya çocuk kitabı mı okuyorum? bile dedirtebilir. Fakat çocuk kitabı okumanın bir sakıncası olmadığı gibi Silber zaten çocuk kitabı değildir. Aşırı eğlenceli, sizi yutacak bir kitaptır kendisi. Okuyunuz efendim. (Yine bir seri kitabı olduğunu belirtmekte fayda var.)





Yağmurla Gelen Mutluluk sizi hem gülümsetecek hem hüzünlendirecek bir kitap. Çoğumuzun daha önce hiç karşılaşmadığı bir aşk hikayesini anlatıyor. Oldukça zor bir ilişkinin oradan oraya savrulmasını izliyoruz. 180 sayfa olması ve kolay okunur bir dille yazılmış olması yine büyük avantajlarından biri.







Günlük hayatımızda gördüğümüz insanlardan çok farklı olan bir ana karaktere sahip olan bu kitapta da tatlı bir aşka tanık oluyoruz. Kolay diliyle neler olacağını merak edeceğiniz, sayfaları arka arkaya çevirip hızlıca bitireceğiniz bir kitap. Lola ve Komşu Çocuk, bir üçlemenin ikinci kitabı fakat kitaplar birbirinden bağımsız. Yani bunu anlamak için diğer kitapları okumanıza gerek yok. İlk kitabı henüz basılmadı, üçüncü kitabı ise beni reading slumpa soktu. Gerisini siz düşünün.



Umarım bu yazı size fayda sağlar. Bütün bunlara ek olarak söyleyebileceğim bir şey ise maalesef telefonlar. Şahsen benim şuraya bakayım, buraya bakayım derken saatlerimi boşa harcadığım çok oluyor, hemen hemen herkesin bunu yaşadığına eminim. Çoğu zaman telefonla ilgilenmekten kitap okuyamıyorum. Bu alışkanlıktan kurtulsak hepimiz için çok daha iyi olur aslında.
İyi okumalar dilerim!
Neptün

1 yorum:

  1. Kurucunun kızı ve Meleğin düşüşü cidden harika kitaplar.

    YanıtlaSil